Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.

On Fri, Dec 10, 2004 at 08:52:39PM +0100, Jon Bendtsen wrote:

> Det undrer mig lidt hvorfor der ikke rigtig sker noget der ovre. Der
> bor trods alt 1.5? mio.
> mennesker, hvor der i "københavn" skulle bo 1.8 mio. Umiddelbart er mit
> bud at folk i
> sydsverige er svenskere, og ikke skåninge, og at de derfor ikke melder
> sig ind i SSLUG,
> men i andre svenske LUG'er. Altså der sker linux ting i Malmø, men vi
> hører ikke om dem.

SSLUG är den enda LUGen som jag känner till i sydsverige, där jag
har träffat medlemmar irl. Jag har hört det ryktas att det ska finnas
andra LUGar i södra sverige, men jag har aldrig träffat någon som är
medlem i någon...

Jag tror att anledningen till att det inte är så många aktiva svenska
medlemmar i SSLUG beror på:

Det är för få aktiviteter, SSLUG syns nästan inte alls på den
svenska sidan. Har man inte aktiviteter där man syns, så ser folk
ingen mening med att bli medlem.

Har man inte så många medlemmar så blir det inte så många möten.

Har man inte möten så får man inga medlemmar... etc etc.

Det ær inte det att svenskarna inte vet hur man hygger sig med våra
danska bröder, det har vi gjort tillsammans med på Roskilde festivalen
sen många år tillbaka :-)
Att det inte dyker upp så många svenskar på de danska mötena beror nog
till stor del på att det kostar en hel del tid och pengar att bara
åker över en kväll till København.

Så vad jag vill säga är:

Fler möten i Sverige => fler svenska medlemmar => mer sjov i SSLUG
(för både svenskar och danskar).

Håkan