Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.

Den 10. dec 2004, kl. 21:43, skrev Thomas Alexander Frederiksen:

Friday 10 December 2004 21:09 skrev Thomas Alexander Frederiksen noget
der mindede om:

Friday 10 December 2004 20:52 skrev Jon Bendtsen noget der mindede om:

Den 10. dec 2004, kl. 19:55, skrev Allan Dreyer Andersen:

Desværre er der ikke så meget gang i det svenske. Hvis man tager et
kig på kalenderen skal man tilbage til maj, hvis man skal finde
sidste arrangement i Sydsverige.

http://www.sslug.dk/adict/mgroup.php?organizer=SSLUG&showfuture=0

Jeg er fuldt klar over, at jeg snart vil få et svar eller to, at jeg
bare kunne blive mere aktiv .... men det er jo ikke altid så let.

Det undrer mig lidt hvorfor der ikke rigtig sker noget der ovre. Der bor trods alt 1.5? mio. mennesker, hvor der i "københavn" skulle bo 1.8 mio. Umiddelbart er mit bud at folk i sydsverige er svenskere, og ikke skåninge, og at de derfor ikke melder sig ind i SSLUG, men i andre svenske LUG'er. Altså der sker linux ting i Malmø, men vi hører ikke om dem.

Er det noget du kan underbygge, eller er det bare en formodning der passer dig godt?

Nu prøver jeg lige at underbygge min påstand om at det ikke er som Jon skriver.

Jeg har fulgt linket fra forsiden af www.sslug.dk til www.se.linux.org
(Svenska Linuxföreningen), og der kigget efter fysiske møder. Jeg kan
finde ét møde, afholdt i januar 2004.

Jeg har brugt google, og har ikke kunnet finde andet end referencer til
"Blekinge Linux User Group", men deres domæne er til salg.

Det ser kort sagt ud til at der faktisk ikke _er_ mere end to svenske
linuxbrugergrupper, hvoraf SSLUG er den ene. Jeg håber også at vi kan
blive enige om at mødefrekvensen på den anden side af sundet ikke
bliver højere end den er hos SSLUG.

Hvordan er møde frekvensen i Stockholm? Gøteborg? Hvad med i tyskland?

Please do prove me wrong, jeg ville synes det var herligt hvis der skete
en masse i broderlandet.

Ja det ville det da, og jeg kan næppe forestille mig at der ikke sker noget.
Men det kan da være at der skal en stor kritisk masse til, og at denne kritiske
masse kun kommer i store byer med flere universiteter. Der har dog trods alt
været 2 møder i den bornholmske LUG, men her sker kommunikationen
via en email adresse som en person varetager, og de har vist ingen hjemmeside
hvilket gør det lidt svært at finde dem, tilgengæld så existerer de.

JonB