Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.

Den 10. dec 2004, kl. 23:08, skrev Gitte Wange:

Jon Bendtsen wrote:
Den 10. dec 2004, kl. 13:30, skrev Ib Larsen:
Jon Bendtsen wrote:

Måske SSLUG denne gang kan indse at SSLUG er defakto DK-LUG? fordi at hvis man vil have hjælp og support på dansk er det her man melder sig ind.

Det er for mit vedkommende det eneste lug
da jeg bor på Lolland hvor der har været gjort flere forsøg på at få en lug
op og stå; men de er vist gået i sig selv igen.
så for mig er SSLUG den eneste lug.
Og der er også en fin hjælp/support på de forskellige lister.
Så i realiteten ligger sslug jo uden for mit oprindelige område, og jeg
burde isåfald ikke være medlem her.
Så angående defakto-lug skulle SSLUG i realiteten hedde DKLUG, og så skulle
de andre danske luger være underafdelinger af denne.
Undskyld, det var bare en strøtanke, så det får jeg nok hug for
Næh, det er skam det der er mit mål. Jeg så gerne at SSLUG som har expertisen stillede
teknik og funktioner til rådighed som gjorde det nemmere at lave LUG'er ude rundt omkring
i danmark.
De tekniske lister kunne man så samle, for hvorfor lave dobbelt arbejde?

Kære Jon,

Jeg er generelt helt åben for forslag der gør livet lettere for folk og giver rigtig god mening. Hele denne her Dk-LUG diskussion har glødet i nogle år efterhånden og den synes aldrig rigtig at rykke sig ud af stedet andet end dit evindelige argument om at SSLUG er en forening for danskere.

Hvilket sprog er det som bliver talt på 99% af alle indlæg på sslugs lister og grupper?
Hvem er alle de aktive?

Kan du ikke gøre mig en tjeneste og undersøge om de andre foreninger rent faktisk er interesseret i at SSLUG kommer og leger storebror for dem? Det vil i det mindste give et fingerpeg for om denne her diskussion overhovedet er relevant.

Det er ikke et spørgsmål om at vi skal lege storebror, det er et spørgsmål om at stille
nogle rammer tilrådighed som de kan bruges til at trives.

Man kunne argumentere for at VA Linux der stiller SourceForge til rådighed dermed
også kan overvåge hvad der sker i OS verdenen, og at de fordi mange projekter ligger
der kan bestemme.
Man kunne også argumentere for at VA Linux stiller nogle rammer tilrådighed der gør
at OS udviklere kan koncentrere sig om at producere software, og ikke om administrationen
ved at køre et OS projekt.

Jeg har nogle ideer til hvordan SSLUG kunne hjælpe nye LUG's ved at have noget
teknik der letter arbejdet for nye LUG's, lidt ala SourceForge, men jeg skal lige have
tænkt lidt mere over det før jeg formaliserer det og mailer det her.

JonB