Knowledge base [was: Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.]

Jon Bendtsen wrote:

[klip]

* Hvilke aktiver SSLUG skal have (epost-lister, websted, IRC)?
    ... og hvordan de skal se ud.

Hvad med noget til at oprette projekter med. Dvs. noget versionsstyring,
nogle mail lister, noget download. Lidt ala sourceforge, men på dansk.

Hvad med nogle danske HOWTO og FAQ'er? Eller en knowledge base, vi har
en stor viden samlet i foreningen, men hidtil ligger den spredt på de
forskellige lister. En søgning er rimelig, men det burde kunne gøres
bedre og mere præcist.

Jeg mener faktisk, at jeg selv engang har vendt emnet knowledge base (vistnok med Kristian Vilmann). Jeg har ikke kunnet finde noget i arkivet, men det har nok været i slutningen af halvfemserne, idet jeg (som ung og naiv) foreslog, at man gennemgik postarkivet for gode tips og derefter strukturerede dem. Ikke særligt anvendeligt med tanke på arkivets størrelse *gg* ;)

Anyway, hvad med en Wiki knowledge base? Wikipedia har da vist, at det kan lade sig gøre :)

En dansk HOWTO samling ville også være dejligt. Givet, det er at genopfinde den dybe tallerken, men vi kan jo bruge de eksisterende HOWTOs som skrivegrundlag (mod behørig tilladelse fra ejeren, selvfølgelig).

Disse projekter behøver ikke (og bør ikke) kun være i SSLUG-regi. Jeg er enig med Jon (don't hit me, please! ;) i, at support (i princippet) bør være uafhængig af LUG.

BTW: Alt det med dansk/svensk apartheid vil jeg gerne tage kraftig afstand fra. Jeg synes det er cool at have en international forening, også selvom det ikke på *nuværende* tidspunkt skinner igennem.

Og til slut (inden nogen spørger): Ja, jeg vil gerne selv donere en spandfuld tid til ovenstående projekter, men først når jeg har afsluttet en stribe (ikke-computerrelaterede) projekter jeg har kørende.

Jeg vil gerne love, at dette får høj prioritet når jeg har afsluttet de andre ting, men det kræver at vi sætter gang i noget _NU_, ellers løber det bare ud i sandet (igen :)

Giver linux.dk stadig subdomæner ud? Kan vi ikke starte en Wiki KB dér?

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune (der godt nok har skrevet meget bræk i slut-90erne - undskyld :)