Re: [FORENING] Knowledge base [was: Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.]

Jon Bendtsen wrote:

[klip]

Jeg mener faktisk, at jeg selv engang har vendt emnet knowledge base (vistnok med Kristian Vilmann). Jeg har ikke kunnet finde noget i arkivet, men det har nok været i slutningen af halvfemserne, idet jeg (som ung og naiv) foreslog, at man gennemgik postarkivet for gode tips og derefter strukturerede dem. Ikke særligt anvendeligt med tanke på arkivets størrelse *gg* ;)

Jeg har ikke set det før, men ideen er jo ikke specielt nyskabende.

Nej, men så skulle du tage at søge på mit navn i postarkivet. I slutningen af halvfemserne fløj der mange "fedt, jeg bliver set!" tanker ud på listerne og ovenstående er i den klart milde ende. Men man bliver jo lidt klogere hver dag... :)

Anyway, hvad med en Wiki knowledge base? Wikipedia har da vist, at det kan lade sig gøre :)

Jo, det er da en glimrende ide.

En dansk HOWTO samling ville også være dejligt. Givet, det er at genopfinde den dybe tallerken, men vi kan jo bruge de eksisterende HOWTOs som skrivegrundlag (mod behørig tilladelse fra ejeren, selvfølgelig).

det er nok sværer at vedlige holde dem.

Ja, men det er så opgave der må ses på. Jeg har et par idéer, der måske kan bruges.

Disse projekter behøver ikke (og bør ikke) kun være i SSLUG-regi. Jeg er enig med Jon (don't hit me, please! ;) i, at support (i princippet) bør være uafhængig af LUG.

hehe :)

Jo jo, du har skam (passive) støtter. Vi er nogle, der normalt bare "lytter" på listerne og ikke gør det store væsen af sig :)

BTW: Alt det med dansk/svensk apartheid vil jeg gerne tage kraftig afstand fra. Jeg synes det er cool at have en international forening, også selvom det ikke på *nuværende* tidspunkt skinner igennem.

Det har ikke noget med apartheid at gøre, jeg har intet imod Svenskere,

Jeg har heller intet imod hunde, men jeg foretrækker stadig, at vi bruger hver vores toilet (<SKILT>Humans only</SKILT>).

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune