Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG i fremtiden? Deltag på sslug-forening.

On Mon, 13 Dec 2004 06:37:40 +0100, Jesper Krogh <sslug@sslug>
wrote:

>Også det. Hvis jeg skal snakke i aktiver, så mener jeg at de 2 største er:
>1) Nyhedsgrupperne/e-postlisterne
>2) Møderne.

Klart! Jeg glemte det lige i kampens hede. :-)

>Der er forretningsordenen, det er det tætteste vi kommer. Så konceptet
>lokale-grupper kan sagtens formaliseres uden at skulle lave noget
>stort(vedtægterne) om.

Det er jeg helt enig i. Som det står kan bestyrelsen faktisk have frie
hænder til at styrer foreningens daglige drift uden kontrol fra
årsmødet.

>Kan SSLUG ikke handle?

Det kommer lidt an på hvordan man tolker vedtægterne. Enten har
bestyrelsen fuldstændig frie hænder til at styre foreningen eller også
har de ingen beføjelser til at handle. Det sidste må være det mest
sandsylige i og med kun årsmødet kan nedsætte andre organer (Vedt.
3.1)

Sandt at sige fandt jeg det bare lidt pussigt, da jeg læste
vedtægterne i sammenhæng med SSLUG's fremtid.

>Jeg kan vel ikke få dig til at starte en ny tråd med ovenstående? Det ville
>være kanont.

Jeg skal prøve at få struktureret min forvirrede hjerne (ja, sådan en
har jeg. :-)) og få lidt bedre samling på tanker. Jeg vil prøve at
gøre det til på onsdag.

>Det har vi faktisk allerede:
>http://www.sslug.dk/bestyrelsen/representation.shtml

Det er sjovt du henviser til den side. Jeg var af den opfattelse at
det var en gammel side, som bare var glemt. Jeg fik den opfattelse da
jeg læste at der skulle sidde ikke minder end 3 fra SSLUG i DKUUG's
standardiserings udvalg. Jeg har været til næste hvert møde de seneste
2 år og har ikke set en eneste af dem at jeg kan huske. Ikke engang
under vores lange arbejde med åben standard. Det er bestemt ikke fordi
vi er så mange aktive at de kan forsvinde i mængden.

Nu er det ikke for at hænge dem ud og jeg synes ikke vi som sådan skal
debaterer dem, det er mere et eksempel på at man nemt får en anden
opfattelse af SSLUG's deltagelse rundt omkring, når man ikke føler
foreningens tilstedeværelse. Det er da ganske muligt at de 3 har fulgt
listen og af andre grunde bevist har valgt ikke at være synlige.

Jacob er f.eks. lovligt undskyldt, da han vist ikke er i landet. :-)

Spørgsmålet er hvad gør SSLUG for at optræde aktivt i de sammenhæng
hvor SSLUG vil være aktiv? Det er ikke gjort med navne listet på
hjemmesiden.

Jeg tænkte i øvrigt også mere internt i SSLUG. Jeg har et par gange
savnet at bestyrelse kaldte enkelt medlememer til orden. Hvorfor skal
nye tiltage skydes fuldstændigt i smadder. En af de mere grove synes
jeg faktisk var amager folket. Manden kommer til at skrive LUG og i
stedet for at spørge ind til hvad han mener, skyder man manden ned i
flere omgange. Her havde jeg meget gerne set en stæk bestyrelse træde
frem og stoppe det hurtigt og byde manden velkomme og samtidig sikre
at han nu også var klar over hvad han gjorde. Eller hvis bestyrelsen
mente det lå uden for SSLUG's virke, høfligt at fortælle manden det og
evt. henvise ham til et passende forum.

Det var (måske er)  min opfattelse at bestyrelsen var/er
handlingslammet og berøringsangst, når det kommer til at vejlede inden
for egne rækker.

Igen fastholder jeg at det er et eksempel og debat om eksemplet ikke
er særligt givtigt. Debatten bør være om bestyrelsen skal træde ind og
styre debatten på listerne i sådanne tilfælde eller ej. Det står
forhåbenligt klart at jeg mener de bør gøre det.

Ok, jeg ved det godt. Jeg slutter nu og får samlet det i lidt mere
struktureret stil i ny tråd. :-)

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen