Re: [FORENING] Nyt websted til SSLUG?

Rune Christiansen wrote:
Frank Damgaard wrote:

On Wed, Dec 22, 2004 at 04:16:32PM +0100, Rune Christiansen wrote:

Og bestyrelsen har faktisk ingen prædefinerede ønsker. Hvis vi havde
det, havde dette oplæg ikke været et oplæg :)

Jeg gik ud fra den fordom, at den nuværende bestyrelse ender med at fortsætte den hidtidige linie med "mere er bedre" og "intet skal smides ud". Det skal I selvfølgelig ikke beskyldes for (på forhånd, i hvert fald). Jeg undskylder.

Hvad menes med "intet skal smides ud" ?

At de fleste mennesker har en "den får jeg nok brug for engang" holdning til gamle ting. Dvs. at gamle filer bliver gemt i det offentlige rum (public_html) på trods af, at de enten er håbløst ubrugelige eller bare ikke bliver revideret længere.

Jeg synes f.eks., at http://www.sslug.dk/kuser/

minder foruroligende meget om denne fra 1999:

http://web.archive.org/web/19991011000500/http://www.sslug.dk/kurser/

Hvornår blev den side sidst revideret?

Se evt. http://www.sslug.dk/oversigt igennem for flere eksempler.

Der er brug for et CMS system (eller lignende) der tillader f.eks.
loakale grupper og webredaktører at vedligeholde dele af www.sslug.dk
uden at skulle rode for meget med html osv., samt kun kunne give
begrænsede rettigheder til de relevante områder.

Det er også en fin idé, men der skal stadig ryddes op i det eksisterende. Du kan ikke løse det med lap-på-lap.

Jeg ser dog ingen grund til at kassere "gammel" information;
der er ikke noget dårligere end at alle gamle sider smides ud
og der så mangler alt for meget der ikke er konverteret til
det nye system. Det vil også være lettere at konvertere hvis
det kan gøres lidt efter lidt, og ikke det hele på en gang.

Jeg siger ikke, at alt skal ud. Dog synes jeg, at www.sslug.dk trænger til en overhaling mht. administration, struktur og design. Denne tråd skal beskæftige sig med førstnævnte, men jeg frygter, at de to andre bliver forsømt (som de er blevet før).

(f.eks. kavde dlink.com en udmærket side med oversigt over
 deres produkter der havde links driver samt link til projektet,
 og væsentlig det var lister på forskelle hardware revisioner,
 men efter dlink skiftede til et nyt CMS system så er denne side væk.
 Og sådan har jeg set mange steder hvor man skifter system, så
 forsvinder en masse gode sider ...)

Sådanne dokumenter, f.eks. gamle installationsvejledninger mv., bør stadig være at finde på www.sslug.dk. Jeg synes bare sitet er en stor rodebunke, hvor mange af tingene mangler opfølgning. Og disse ting kan godt dø (eller i det mindste blive opdateret).

Der er ingen grund til at have sider, som aldrig bliver revideret eller forbedret. Det giver ikke SSLUG en særlig professionel fremtoning ift. foreningens andre aktiviteter.

Mvh. (og hav en god dag :)

Du er snart selvskreven til at være med i den webgruppe :)

/kristian