Re: [FORENING] Medlemsflugt

Ronnie Holm wrote:
On Thursday 23 December 2004 20:16, you wrote:

I sslug.forening, skrev Jon Bendtsen:

Jeg kunne godt tænke mig noget statestik på hvilke adresser det er

der

melder sig ud. Er det kun svenske? kun danske? blandede? .com?
andre lande? Er der overhovedet noget mønster ?

Hvad vil du bruge informationen til?

Jesper

Hvilke domæner der melder sig ud kan jo ikke bruges til noget! Jeg tænker mere på om det er mange nye medlemmer, der melder sig ud igen, fordi de ikke finder der er arrangementer for dem eller siderne ikke indeholder hvad de søger eller noget tredje.

Eller fordi post/nyheds-listerne ikke er den måde de kan/har lyst til/vil kommunikere på?

Vi er nogle stykker der anser dette for ret sandsynligt.

I det hele taget er der vel ingen der ved hvorfor folk forsvinder. Og de 57 medlemmer af forenings-listen er næppe repræsentative for hvad 5.600 medlemmer ønsker eller ikke ønsker. Måske man kunne involvere flere ved at spørge på en struktureret måde via et spørgeskema.

Nu er de 57 du ser, jo kun udtryk for antallet af medlemmer der følger foreningslisten via postlisten sslug@sslug

Jeg, og hovedparten af de SSLUG-folk jeg omgås til hverdag, følger den via nyhedsgrupperne på news.sslug.dk.

Jeg ved ikke om medlems nedgangenegentlig er et problem. For ca. 2 år siden havde vi lige over 6000 emailadresser på sslug-announce. I dag har vi ca 5600.
Jo.... det er 400 mindre, men der er da stadig masser af møder. Og der stilles stadig spørgsmål på listerne. Måske ikke i samme omfang som tidligere, men vi skal ikke være blinde for at der er kommet en del "konkurrenter" til. For 4 år siden var SSLUG mere eller mindre enerådende mht. "spørg på danske om Linux".
I dag er der masser af danske steder på Nettet, der giver vejledning og hjælp. Det er da ikke dårligt. Hvis det betyder at SSLUG får lidt færre medlemmer er det vel OK?

Men jo, selvfølgelig kunne det være rart at vide hvorfor folk melder sig ud.
Det nuværende system giver dog ikke mange andre muligheder end at autogenerere en mail når nogen melder sig ud. Man kan så håbe folk rent faktisk gider svare på den. Og det tvivler jeg på.

/kristian