Re: [FORENING] Medlemsflugt

On Mon, 03 Jan 2005 00:01:16 +0100, Anders Lund Olsen
<sslug@sslug> wrote:

>Kan det have noget at gøre med at man fx. som Mandrake bruger melder sig
>ind i "Mandrake club" og efterhånden som man får andre kontakter i
>LINUX-verdenen, vælger nogle fra.(fx. sslug)?

Jeg mener du har den halve løsning. Det er min opfattelse at vi ser en
"medlemsflugt" fra begge ender af bruger skalaen.

De nye linux brugere er ikke så nørdede og finder sikkert sslug for
teknisk/nørd orienteret samtidig med at en del af de nuværende
medlemmer ikke finder linux nørded nok mere og enten har fundet eller
er på udkik efter den nye "nørd ting".

Jeg ser det i hvertfald som et spørgsmål om "kunde segmenter". Linux
flytter sig hurtigt fra at være en nørd ting mod mainstream og SSLUG
må enten leve med vigende medlemstal eller begynde at tilpasse sig de
nye "kunde segmenter".

Jeg tror det svært at se noget ud fra de medlemmer der forsvinder fra
SSLUG. Det er min fornemmelse at de fleste har været rimelig usynlige
på listerne og har været hvad jeg vil betegne som passive medlemmer.

Jeg tror spørgsmålet vi skal stille os selv er: hvad kan SSLUG tilbyde
de nye FLOSS brugere, som ikke er hardcore linux folk, men mere
pragmatiske brugere med en mere service orienteret indgangsvinkel?

Hvad kan vi som Mandrake club o.a. ikke kan?

T. Levitt har sagt det så rammende: "Ingen kunder har behov for et 6,5
mm bor, men et 6,5 mm hul."

Vi skal altså finde ud af hvilke ønsker vores fremtidige medlemmer har
og det gøres dårligt ved at se på de medlemmer vi har.

Det er lidt lige som DSB, som spørger deres eksisterende kunder
hvordan de får bilisterne til køre med toget. Det er de forkerte at
spørge.  DSB skal ud på motorvejene og spørge i myldertiden. Der kan
de få de svar de skal bruge.

Hvordan finder vi vores "motorvejskø" og får spurgt vores "bilister"
hvad der skal til?

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen