Re: [FORENING] Fraktioner?

John Plate wrote:
Hej

Man kunne måske overveje om ikke foreningen havde så forskellige
interessenter, at det var værd at overveje, om ikke der var brug for
fraktioner. Man kunne måske fange nogle, der ikke lige syntes at
foreningen pt. var lige det, de havde forestillet sig.

Jeg kunne godt forestille mig, at der var medlemmer, der var

- en nørd med masser af tid og lyst

Dem mener jeg klart SSLUG allerede har. En del af dem skriver bare ikke hver dag på en a listerne.

- en passiv Linux bruger, som ikke har tid til at rende til møder

Dem har vi også. Der er masser af medlemmer jeg aldrig har set.

- en person som blot ønsker at følge en (for hende) relevant debat

Dem har vi nok også. Men det er af gode grunde svært at sætte navne på :)

- en person som mener, at det er godt at have nørderne i baghånden,
  hvis ting går helt galt med systemet på jobbet eller derhjemme

Det er jo mig. SSLUG-listerne sjældent er nok til den slags, men det er en anden snak.

Men jeg er her :)

- en person som blot gerne vil lære noget, og som blot har for lidt
tid.

De er her nok, men igen er de svære at identificere.

- har lyst til en dag at blive nørd

tjooo... Jeg tvivler nu på at man sætter sig det mål at være nørd. Det kommer hvis det kommer. Når man tænker Linux altid. I badeværelset, i sengen, på jobbet, sammen med svigermor.

[bliv selv ved med at finde på kategorier]

Måske skulle foreningen have noget for alle parter, hvis den vil være
større.

Jeg mener slet ikke der er spredning nok i kategorierne til at opsplitning giver mening.
Det er indviklet nok at finde ud af hvilken liste man skal stille et givent spørgsmål på.
Yderligere opsplitning vil bare være endnu en mur man skal forcere for at nå til det forjættede Linuxland

Vi kan gøre det nemmere at være med. Webfora og den slags er på tale. Det synes jeg er en god ide.

/kristian