Re: [FORENING] Medlemsflugt

I sslug.forening, skrev Kurt Frederiksen:
>  F.eks. har vi i sandkassen på det seneste talt om muligheden for at
>  opkræve penge, hvis det bliver nødvendig. Der var ingen af os der
>  umiddelbart kunne forudsige hvordan et sådan tiltag ville blive
>  modtaget.

Er det noget i ikke vil kunne hente over FOFS?

>  Det kan stadig blive en nødvendighed og dermed kan det også blive en
>  nødvendighed at starte vores egen forening, alt efter hvordan SSLUG i
>  øvrigt stiller sig til det.

Du hiver noget ind har som jeg _aldrig_ har hørt om før. Hvad er det
præcist i skal bruge penge til?

>  Sandkassen er for mig nøjagtig eksemplet på hvordan det ikke skal
>  løses. I det første halve år af sandkassens levetid var jeg stor
>  fortaler for at trække det ud af SSLUG og starte vores egen forening,
>  netop fordi følesen af at være en del af SSLUG absolut ikke var
>  tilstede. Praktisk talt intet af den infrakstruktur vi ønsked kunne vi
>  få gennem SSLUG. På mange måder følet jeg og andre at det var som en
>  uigennemtrængelig mur.

Enig. Jeg håber det er anderledes nu..

>  Overordnet set er sandkassen stadig ikke "rigtigt" en del af SSLUG.
>  Ja, vi har adgang til en nyhedsgruppe og en kalender. Ja så har vi da
>  også et link fra hovedsiden, men alt andet internet relateret drives
>  uden for sslug's maskiner.

Hvad skal vi gøre for at gøre det om? Jeg er fuldt ud enig, men det er
svært at "handle" på noget der ikke er bare lidt konkret?

>  Det ville have været rart hvis SSLUG havde anerkendt Sandkassen som
>  f.eks. en klub under SSLUG e.l. Lokalerne vi låner står jeg for.
>  Strengt taget ikke som SSLUG medlem, men som medarbejder på RHS. Det
>  er lidt en følge af at jeg/vi jo ikke formelt kan tegne SSLUG.

Kan du ikke tegne SSLUG? Jeg ved godt at det ikke er sådan i øjeblikket,
men er en forespørgsel på dette blevet afvist?

>  Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men realiteten er at i
>  forhandlings situationer står man dårligt i og med at man ikke kan
>  have/få et formelt mandat inden for foreningens vedtægter.

Du vil altid kunne skrive til bestyrelsen og få et svar.

>  Et andet eksempel på hvordan det ikke skal gøres er Amager gruppen.
>  Hvorfor støttede bestyrelsen ikke tiltaget, i betragtning af de angreb
>  Amager gruppen blev udsat for på sslug.møde?

Hvilket var den primære grund til at jeg stille op til bestyrelsen, så
jeg skal gøre mit til at det ikke gentager sig.

>  På den måde siger de
>  selvfølgelig også indirekte at kun de møder der afholdes i symbion og
>  på NBI er rigtige sslug møder og det er fuldstændig i orden at prøve
>  at saboter alle andre tiltag.

Da jeg stod på den anden side kunne jeg ikke få nogen konkret
fornemmelse af hvad der blev sagt... det virkede meget "anarkistisk".

>  Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har fået lavet mig en forudsætning,
>  uden data. Det er ikke godt. :-)

Jeg mener man klart skal overveje hvad man vil bruge resultaterne til
før man bruger kræfter på at indsamle denne slags data.

Jesper

Danmark har fået sit eget Mozillaforum: