Re: [FORENING] Medlemsflugt

On Tue, 4 Jan 2005 18:29:42 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<sslug@sslug> wrote:

>Er det noget i ikke vil kunne hente over FOFS?

Det tror jeg ikke. Jeg må med det samme sige at det er stadig på
brainstorm plan som udløber af vores henvendelse til kommunen omkring
lokaler.

>Du hiver noget ind har som jeg _aldrig_ har hørt om før. Hvad er det
>præcist i skal bruge penge til?

Det udsprang af at hvis vi låner/lejer lokaler af kommunen, skal vi
betale et lille beløb pr. time vi bruger det. Dermed opstår
spørgsmålet om penge. Vi talt så bare løst om det overhoved var muligt
inden for SSLUG's rammer. Et andet spørgsmål er om SSLUG kan låne/leje
lokaler af kommunen som svensk forening der ses i øjeblikket på det
lovgivnings mæssige i det spørgsmål.

>Enig. Jeg håber det er anderledes nu..

Moralsk synes jeg det rigtigt vendt i år, med årsmødet. Det at får
årsmødet til Roskilde var den første rigtige anerkendelse af at
Sandkassen var og er en del af SSLUG.

>Hvad skal vi gøre for at gøre det om? Jeg er fuldt ud enig, men det er
>svært at "handle" på noget der ikke er bare lidt konkret?

Jeg tror det er svært at gøre noget i forhold til Sandkassen. Jeg
synes heller ikke det er der der skal lægges mange kræfter. Det kører
og er stabilt og skal nok stille og roligt komme med.

Det vi skal bruge sandkassen til i denne sammenhæng er at lærer af de
fejl der blev begået og ikke gentage dem.

>Kan du ikke tegne SSLUG? Jeg ved godt at det ikke er sådan i øjeblikket,
>men er en forespørgsel på dette blevet afvist?

Jeg har aldrig spurgt. Det er også lidt en følge af det ikke rigtigt
at være en del af sslug. Det var meget nemmere bare at gøre det som
medarbejder.

>Du vil altid kunne skrive til bestyrelsen og få et svar.

Det vil man jo også gøre hvis det brænder på. Det er mere et spørgsmål
om strukturen i foreningen. Når aktiviteter starter med en fornemmelse
af i beste fald at være på tålt ophold, søger man ikke yderlige støtte
med minder alt andet er prøvet.

>Jeg mener man klart skal overveje hvad man vil bruge resultaterne til
>før man bruger kræfter på at indsamle denne slags data.

Det er helt klart. Jeg fik bare vendt mit svar som følge af en
konklusion om hvilke medlemmer vi mister, men det har jeg bare ikke
data til at understøtte og konklusionen og svaret mister derfor sin
gyldighed.

Sagt meget kort: undskyld jeg vrøvler. :-)

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen