Maillister, IRC, fysiske møder (was: Re:[FORENING] Medlemsflugt)

Kristian Vilmann <sslug@sslug> writes:

> Men IRC egner sig selvfølgelig ikke til andet end små korte
> spørgsmål. I retning af "Hvad er det nu for en fil jeg skal rette i
> for at..."

Jeg vil nødigt sammenligne IRC og maillister.

IRC svarer mere til et virtuelt 'medbring din maskine og vi ser på dine
problemer'-møde. Det giver bedre mulighed interaktivt at hjælpe. Hvis
der er en der lige har tid til at afsætte et kvarters tid kan man,
efter min erfaring, få løst problemer som ellers ville have taget
dagevis af ping-pong via mail.

Der er ikke så meget statisk vidensopsamling som på maillisterne, men
jeg ser ikke noget til hindring for at matche sandkassens møder
fuldstændigt (som jeg har fået opfattelse af dem uden at have været
der).

Den primære forskel er at IRC måske i højere grad udelukker teknisk
udfordrede personer mens fysiske møder udelukker geografisk udfordrede
personer.

--
 Peter Makholm     |     Sit back and watch the messages. This is actually
 sslug@sslug |     more important than one might think as there is a