Re: [FORENING] Medlemsflugt

I sslug.forening, skrev Rune Christiansen:
>  Hvad med et SSLUG hvor alle kan oprette en arbejdsgruppe, hvis de føler
>  et behov:

Lyder fint: Hvad med
http://tyge.sslug.dk/~jesper/wiki/index.php/ArbejdsGruppeNavn

>    - Der oprettes en hjemmeside under ...dk/grupper/GRUPPENAVN

Der er en wiki jo ideel.

>    - Der oprettes en nyhedsgruppe.

Narj, .. eller rettere, gerne, men ikke i første omgang. Der er ikke
noget værre end at have døde grupper til at flyde rundt.

>    - Initiativtager (som udgangspunkt) automatisk er kontaktperson overfor
>      bestyrelsen. Så er ansvaret placeret og bestyrelsen har ikke
>      betydeligt merarbejde.
>    - Der er et aktivitetskrav. Hvis dette ikke opfyldes bliver gruppen
>      lukket eller suspenderet.

Det er meget, meget nemmere at tage denne slags problemer når der er et
konkret problem, i stedet for at gætte sig til hvad en eventuel
arbejdsgruppe har behov for at infrastruktur til et endnu ikke-fastlagt
emne. Det er også derfor jeg fisker efter sandkassens problemer if-any?

>  Mht. arbejdsgrupper: Formelle arbejdsgrupper har det med at være lidt
>  sløve. Om dette også gælder i SSLUG-regi har jeg dog ingen erfaring med.
>  Derfor ser jeg gerne en mere dynamisk metode (som nævnt tidligere i
>  indlægget).

Der er ikke meget formelt i sslug i forvejen.

Jesper

Danmark har fået sit eget Mozillaforum: