Re: [FORENING] Medlemsflugt

E. Sjørlund wrote:
Rune Christiansen wrote:

...Jeg tror, at Jons forslag om at stille infrastruktur til rådighed kan være et godt bud på en løsning (sandkassen er et godt eksempel).

Jeg mener da kun, at det er friheden til at annoncere og bruge sslug.lokalt, der er stillet til rådighed.

Jeg skrev jo også, at det var et _forslag_ fra Jons side. Jeg henviste ikke til den nuværende situation.

[...]

Jeg tvivler på, at linuxbog.dk ønsker at vende tilbage til at være begynderbog, så måske det er tid til en arvtager?

Hvad er det da, du mener, at en begynder skulle mangle?

En mindre, mere overskuelig bog. Ikke alle er gået væk fra hyggelig papirlæsning.

Linuxbog er efterhånden så stor, at du ikke kan se skoven for bare træer. Det er et fint opslagsværk, men en begynderbog er det ikke (længere).

Det eneste emne jeg kan forestille mig, er en sammenligning mellem de forskellige distributioner, og hvor spændende vil den være?

Når først skiven er lagt i installerer de fleste sig jo automatisk og uden at stille tekniske sp. til brugeren.

Ja. Og hvad så? Så sidder vi med en situation, hvor alle kan installere en linux-distro, men ikke har den fjerneste idé mht. praktisk brug. Jeg synes ikke at linuxbog er lige så effektiv til at udflade indlæringskurven som før i tiden.

Sandkassen? Bare et gæt, jeg har ikke været der endnu.

Det burde du prøve.

Det skal jeg også. Jeg har dog ikke hørt mere fra Jan, så jeg må nok selv trille derud en aften.

Ja, måske. Så skal vi bare tænke vores indgangsvinkel til sandkassen
om. Det skræmmer nok nogen væk at vi skriver at vi nørder linux. :-)

Hvad med: "Vi leger med Linux?"

Det lyder meget mere indbydende.

Eller med et tyveri fra radioprogrammet Vita:

Stedet hvor alder er uden betydning og erfaringer noget vi deler ud af.

Ikke dårligt. Den sakser jeg lige til anden brug :)

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune