Re: [FORENING] Medlemsflugt

Jesper Krogh wrote:
I sslug.forening, skrev Rune Christiansen:

Man behøver ikke nødvendigvis indsamle data. Eksempelvis kan dobbeltregistreringer udryddes ved at hvert medlem har en profil/hovedregistrering med flere tilmeldte e-mail adresser som alias. Det er givetvis mere bøvlet end det nuværende system, men det kan godt lade sig gøre uden at indsamle data.

Så jeg vil også skulle have en "sslug-profil" at skulle vedligeholde.

Deraf det "mere bøvlede" ;). Jeg gider faktisk heller ikke have en sådan profil, hvis jeg kan blive fri. Jeg handler såvidt muligt også altid i webshops uden at registrere mig som kunde, da jeg så slipper for at holde styr på registreringer. Også selvom det er et sted jeg handler fast.

Det var mere mht. alt denne debat om statistik.. hvor mange der læser
med, etc.

Jeg tror ikke der er nogen effektiv måde at oprette og håndtere en sådan statistik. Ikke uden at være påtrængende overfor medlemmerne. Man kunne selvfølgelig lave en statistik over, hvor mange IP-numre der downloader indlæg fra de individuelle grupper på news.sslug.dk, men den statistik er i princippet lige så lidt værd som den eksisterende.

Vi kan vel højst lave noget ala usenets:

http://www.usenet.dk/statistik/index.html

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune