Re: [FORENING] Medlemsflugt

Jesper Krogh wrote:
I sslug.forening, skrev Rune Christiansen:

Jesper Krogh wrote:

Jeg mener at begynderne mangler webbaseret adgang til vores
lister/nyhedsgrupper.

Hvorfor? Har du gode erfaringer med det?

Prøv at se på hvordan ubuntu-users virker på
http://www.ubuntuforums.org/ eksempelvis.

Hmm, hvordan skulle man styre brugernavn/passwd? Så er vi jo ude i det med sslug-profiler igen? Idéen er dog fin nok, hvis min newsreader ikke bliver begravet i uintelligente indlæg.

Jeg har nemlig ret dårlig erfaringer med det fra dk.* hierakiet. Det kan dog godt være, at det kan lade sig gøre i SSLUG, hvis adgangen er modereret og ikke-anonym på niveau med det nuværende.

Hvor har du webbaseret adgang til dk.* uden at det er tilklistret med
reklamer?

Ingen steder, tror jeg. Dog er intelligensniveauet generelt ikke særlig højt fra webposts til dk.*. Måske fordi folk kun kan se den tråd de arbejder med og ikke tænker på, at "vi andre" ser alle trådene (med dertil hørende forurening). Mit indtryk er, at webposts er en slags brug-og-smid-væk usenet.

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune