Re: [FORENING] Medlemsflugt

Jesper Krogh wrote:
I sslug.forening, skrev Rune Christiansen:

Hvad med et SSLUG hvor alle kan oprette en arbejdsgruppe, hvis de føler et behov:

Lyder fint: Hvad med
http://tyge.sslug.dk/~jesper/wiki/index.php/ArbejdsGruppeNavn

Ja og nej. Jeg så hellere en wiki som en del af en gruppes hjemmeside. Jeg tænker mere i baner af http://www.sslug.dk/locale/ med tilføjelse af en wiki. Altså nogle statiske sider, hvortil kun kontaktpersonen har adgang (indeholdende formålsbeskrivelse mv.) samt en eller flere wikis, hvor alle kan komme med input.

- Der oprettes en hjemmeside under ...dk/grupper/GRUPPENAVN

Der er en wiki jo ideel.

Hvorfor er en wiki specielt ideel lige dér? En wiki er vel en wiki uanset hvor den er? Du har i det hele taget reklameret ret meget for din wiki i denne tråd. Får du provision af din wiki? *gg* ;)

- Der oprettes en nyhedsgruppe.

Narj, .. eller rettere, gerne, men ikke i første omgang. Der er ikke
noget værre end at have døde grupper til at flyde rundt.

Sandt nok, men jeg tror det er nemmere hvis man kan koble sig på bestemte grupper i stedet for at skulle følge alle grupper på en fælles liste eller blive nødt til at fyre op under browseren for at være med.

[...]

Mht. arbejdsgrupper: Formelle arbejdsgrupper har det med at være lidt sløve. Om dette også gælder i SSLUG-regi har jeg dog ingen erfaring med. Derfor ser jeg gerne en mere dynamisk metode (som nævnt tidligere i indlægget).

Der er ikke meget formelt i sslug i forvejen.

Nej, men der mangler noget dynamik. Er tråden om det nye website forresten død sammen med juleanden?

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune