Re: [FORENING] Medlemsflugt

Den 5. jan 2005, kl. 9:50, skrev Ib Larsen:

Jon Bendtsen wrote:

Nu er jeg godt nok modstander af SSLUG som DK-LUG, men du kan evt.
finde inspiration i mit paralelle liv:

Det er jeg også, det er derfor jeg vil have at SSLUG skal gøre noget
for at
ryste DK-LUG af sig. Det er dog kun de tekniske lister der gør SSLUG til
DK-LUG. Og det kunne ordnes ved at lægge listerne ud et sted vi har
fælles med alle de andre LUG'er i danmark.

Hvad så med at forlange at folk ved tilmeldingen oplyser hvor de kommer fra,
og hvilken uddannelse de har, så kan i jo få sorteret dem fra som er
uønskede, så vil det nok blive en meget eksklusiv klub, kun for de
indviede, og ja jeg har i mit stille sind gået og troet at det gjaldt om at
få udbredt kendskabet til linux, også til dem der ikke har studeret i
årevis, dvs til den almindelige dansker; men der tager jeg åbentbart fejl,
for det er vist få steder det kan lade sig gøre at få en LUG til at køre,
bortset fra de større byer, og jeg har været tilmeldt SSLUG siden 1999, og
har været glad for den hjælp jeg har fået, på listerne, og også forsøgt at
hjælpe selv; men har pga. afstanden ikke været til nogle møder, hvad jeg
selv er meget ked af

Der er ikke nogen der disideret er uønsket, heller ikke svenskere.

Det jeg mente er at hvis man skriver til sslug@sslug
så får man ikke svar, og hvis man gør er det kun meget få ting. Derfor melder
folk sig ind i SSLUG, og skriver til sslug@sslug

Måske lige med undtagelse af Aarhus, Aalborg og Odense LUG'er, der måske
måske kan trække nok medlemmer til at man også vil kunne få svar på meget
nørdede ting. Men hvorfor skal de LUG's og SSLUG duplikere vores arbejde?
open source bygger jo netop på at vi bruger andres samarbejde til at nå længere.
Hvorfor er det kun koden vi skal dele? Vi skal selvfølgelig også dele viden,
dokumentation, mailing lister...

Hvis man i stedet for lavede en sslug@sslug eller en sslug@sslug
som alle, også sslugs medlemmer skrev til, så ville vi være fælles om de fælles
ting, nemlig linux og så det at vi alle har samme sprog, nemlig dansk.

Det har ingen betydning om man har en uddannelse, hvad den er, hvor den
er taget, eller andet.

JonB