Re: [FORENING] Medlemsflugt

Jon Bendtsen wrote:

Sandt nok. Men et ikke-gratis SSLUG vil også holde mange fra at prøve kræfter med GNU/Linux.

Det tror jeg ikke.

Måske ikke i det akademiske miljø, men jeg tror det vil ske hos dem, der bare gerne vil prøve Linux fordi de har hørt om det (f.eks. i fjernsynet).

Måske, men bliver vi så ikke bare en mini-DKUUG?

jo, og det er der vel ingen grund til?

Netop. Jeg ser SSLUG som et frit alternativ til DKUUG, hvor det frivillige lokale arbejde skal bære foreningens eksistens. Sociale aktiviteter skal være i højsædet, idet vi ikke bare skal samles om Linux rent teknisk - vi skal "lege" med Linux og frem for alt have det sjovt. Hvis man er til "almindelig" indlæring er DKUUG nok et bedre bud.

Nu er jeg godt nok modstander af SSLUG som DK-LUG, men du kan evt. finde inspiration i mit paralelle liv:

Det er jeg også, det er derfor jeg vil have at SSLUG skal gøre noget for at
ryste DK-LUG af sig. Det er dog kun de tekniske lister der gør SSLUG til
DK-LUG. Og det kunne ordnes ved at lægge listerne ud et sted vi har
fælles med alle de andre LUG'er i danmark.

Så kom med et forslag mht. hvor og hvordan. Lug.dk? Linux.dk? Danske-linuxgruppers-faellesraad.dk?

Mvh. (og hav en god dag :)

--
Rune