Re: [FORENING] Medlemsflugt

Den 5. jan 2005, kl. 11:23, skrev Rune Christiansen:

Jon Bendtsen wrote:

Sandt nok. Men et ikke-gratis SSLUG vil også holde mange fra at prøve kræfter med GNU/Linux.
Det tror jeg ikke.

Måske ikke i det akademiske miljø, men jeg tror det vil ske hos dem, der bare gerne vil prøve Linux fordi de har hørt om det (f.eks. i fjernsynet).

Måske, men bliver vi så ikke bare en mini-DKUUG?
jo, og det er der vel ingen grund til?

Netop. Jeg ser SSLUG som et frit alternativ til DKUUG, hvor det frivillige lokale arbejde skal bære foreningens eksistens. Sociale aktiviteter skal være i højsædet, idet vi ikke bare skal samles om Linux rent teknisk - vi skal "lege" med Linux og frem for alt have det sjovt. Hvis man er til "almindelig" indlæring er DKUUG nok et bedre bud.

Nu er jeg godt nok modstander af SSLUG som DK-LUG, men du kan evt. finde inspiration i mit paralelle liv:
Det er jeg også, det er derfor jeg vil have at SSLUG skal gøre noget for at
ryste DK-LUG af sig. Det er dog kun de tekniske lister der gør SSLUG til
DK-LUG. Og det kunne ordnes ved at lægge listerne ud et sted vi har
fælles med alle de andre LUG'er i danmark.

Så kom med et forslag mht. hvor og hvordan. Lug.dk? Linux.dk? Danske-linuxgruppers-faellesraad.dk?

(nedenstående er stort set det samme som et tidligere foreslået foreslag sammen med BSD-DK, aarhus lug, og nogle andre i sslug.)

Formålet er at samarbejde og undgå unødvendigt dobbelt arbejde.
Vi deler i forvejen source kode, så hvorfor ikke også resten.

Derfor vil jeg lave et website, driftet af SSLUG's admin gruppe, fordi
de folk er kompetente. Websitet skal helst hedde opensource.dk
men kunne også være DK-LUG, eller tilsvarende.

Der ville jeg oprette de tekniske mailing lister som nødvendigt, og
inddelt i grupper der hører sammen, fx.

sslug@sslug der inkluderer linux, bsd, OSX og windows, apache er jo apache.
sslug@sslug linux relevante ting, kan evt. subopdeles i
kernen
netværk
bsd til BSD relevante ting, hvis de vil være med.
netværk@ netværk på linux, bsd, ...

Evt. kunne man nøjes med apache under opensource.dk og
beholde linux relevante ting under dk-lug, eller linux.dk, eller ...

Desuden skal der nødvendigvis være en wiki, til at lave en
vidensbase i. Et søge system, news/mail, web, ...
Denne wiki kunne også passende indeholde en liste over
de lokale danske LUG'er, som de folk selv vedligeholdt.

Det hele skal være på dansk, fordi det er vores fælles sprog.
Det gør det lettere for folk at forstå.

Hvis der skal laves en forening så skal den være hjemmehørende
i danmark, men det kan sagtens klares uden.

møder og forenings spørgsmål skal stadig være hjemmehørende
i de respektive andre foreninger, fx. sslug.

Det kunne også være rart hvis de lokale foreninger fik mulighed
for at deres forening hosted samme sted, så de umiddelbart kan
nyde godt af systemet. Dvs. news, mail, web, ... til deres lokale
arrangementer.

JonB