Re: [FORENING] Medlemsflugt

Jon Bendtsen wrote:
Den 5. jan 2005, kl. 14:33, skrev Kristian Vilmann:

Jon Bendtsen wrote:

Den 5. jan 2005, kl. 13:43, skrev Rune Christiansen:

Jon Bendtsen wrote:

Hvad var de imod? Og hvilken bestyrelse var det? Har du spurgt den nuværende?

Bestyrelsen var imod at nedlægge sslug-teknik, og tilsvarende lister, hvilket
ville gøre at folk melder sig ind på sslug-teknik frem for dklug-teknik.

> Bestyrelsen dengang og nu har mange af de samme personer.

Hvad var deres argumentation?

Det var noget med at de ikke ville ødelægge SSLUGS lister, men de mente nu godt
at vi bare kunne forsøge at starte opensource.dk. Problemet er bare at folk avler folk
avler folk avler ... + Hvor godt folk er kommer godt folk til. Altså, det vil være
uoverkommeligt svært at starte sslug@sslug med mindre at sslug-teknik
nedlægges (vi prøvede men det gik ikke).

Hvis du mener det så meget at vi til stadighed skal høre om det i tide og utide, hvorfor har du så ikke stillet forslaget på et medlemsmøde?

Jeg har ikke haft tid, og det vi har nu fungerer jo nogenlunde acceptabelt.
Jeg vælger så at bruge min tid på noget andet, men det ændrer ikke ved
at jeg synes at vi skal slå de tekniske lister sammen og samarbejde.

Men du er åbenbart stadig så utilfreds med at du ikke fik din vilje, at vi skal høre om det ved en hver given lejlighed.

Du har valgt at bruge din tid på noget andet. Så gør det. Fuld tid. Eller arbejd for dit forslag, fremfor for at komme med de der stikpiller der ikke fører nogen vegne hen.

Beslutninger på medlemsmøderne kan ingen bestyrelse sidder overhørig.

Bestyrelsen overhørte ikke noget, de var bare ikke enige.

Hold nu op. Bestyrelsen var ikke enig, og sagde derfor nej.

Du ved godt hvad jeg mener. Men jeg skal gerne skære det ud i pap:
Bestyrelsen kan ikke sige nej hvis forslaget vedtages på et eller flere medlemsmøder. Jeg gider ikke læse vedtægterne lige nu, så jeg kan ikke fortælle om et møde er nok.

/kristian