Re: [FORENING] Medlemsflugt

Den 5. jan 2005, kl. 15:33, skrev Kristian Vilmann:

Jon Bendtsen wrote:
Den 5. jan 2005, kl. 14:33, skrev Kristian Vilmann:
Jon Bendtsen wrote:

Den 5. jan 2005, kl. 13:43, skrev Rune Christiansen:

Jon Bendtsen wrote:

Hvad var de imod? Og hvilken bestyrelse var det? Har du spurgt den nuværende?

Bestyrelsen var imod at nedlægge sslug-teknik, og tilsvarende lister, hvilket
ville gøre at folk melder sig ind på sslug-teknik frem for dklug-teknik.

> Bestyrelsen dengang og nu har mange af de samme personer.

Hvad var deres argumentation?

Det var noget med at de ikke ville ødelægge SSLUGS lister, men de mente nu godt
at vi bare kunne forsøge at starte opensource.dk. Problemet er bare at folk avler folk
avler folk avler ... + Hvor godt folk er kommer godt folk til. Altså, det vil være
uoverkommeligt svært at starte sslug@sslug med mindre at sslug-teknik
nedlægges (vi prøvede men det gik ikke).

Hvis du mener det så meget at vi til stadighed skal høre om det i tide og utide, hvorfor har du så ikke stillet forslaget på et medlemsmøde?
Jeg har ikke haft tid, og det vi har nu fungerer jo nogenlunde acceptabelt.
Jeg vælger så at bruge min tid på noget andet, men det ændrer ikke ved
at jeg synes at vi skal slå de tekniske lister sammen og samarbejde.

Men du er åbenbart stadig så utilfreds med at du ikke fik din vilje, at vi skal høre om det ved en hver given lejlighed.

Bestyrelsen har selv bedt om input. Jeg har nævnt det igen her fornylig, men ellers
ikke siden dengang foreslaget blev bragt op (jeg mindes ivertfald ikke lige umiddelbart
andre gange hvor jeg har skrevet om det). Det er ikke et spørgsmål om at jeg _SKAL_
have min vilje, men om SSLUG skal indgå et tæt samarbejde med tilsvarende foreninger.

Du har valgt at bruge din tid på noget andet. Så gør det. Fuld tid. Eller arbejd for dit forslag, fremfor for at komme med de der stikpiller der ikke fører nogen vegne hen.

Jeg forsøger at overbevise andre medlemmer i SSLUG om at det vil være en god
ide at lave de foreslåede lister. Hvis ikke her på sslug-forening, hvor skal det ellers
gøres? Der er ingen grund til at stille foreslaget til et medlemsmøde hvis der ikke
er andre medlemmer der har kunnet overveje løsningen igennem længere tid.
Der er ingen grund til at stille foreslaget før det med rimelighed vides at det kan
vedtages. Det vides ikke før medlemmerne har haft muligheden for at debatere
tingene igennem længere tid. Hvis folk til et medlemsmøde får præsenteret et
foreslag som de skal tage stilling til på få minutter, så siger de nej. Derfor er det
nødvendigt at debatere ideerne her, så alle kan komme til orde.

Jeg synes at du nu laver et urimeligt personangreb på mig, du går efter manden
i stedet for efter bolden. Jeg har ikke fornylig set nogen som helst argumenter
fra dig eller andre om at det vil være en dårlig ide at samarbejde med de andre
LUG'er, BSD-dk, osv. om de ting vi har til fælles. Naturligvis fordi alle gerne vil
samarbejde, vi er bare ikke enige omkring rammerne omkring det samarbejde.
Jeg har her på listen kommet med foreslag til hvordan et samarbejde vil kunne
foregå, og det eneste du har at sige er: "det har vi set, hold din mund" hvilket
ikke er særligt befordrende for samarbejdet.

JonB