Re: [FORENING] Newsportal Was: Nyt websted til SSLUG?

On Fri, 07 Jan 2005 19:43:50 +0000, Kristian Vilmann wrote:

> Jer er aldrig faldet for at programmere php, eller ret meget andet for den
> sags skyld, så jeg kan ikke lige gennemskue om det vil være muligt at
> lægge News-protal siderne bag en login-side.
> På den måde vil man formodentlig også kunne få navn ind i formularen.
Hvis almindelig http-auth basic er tilstrækkeligt, kan du få brugernavn
på denne måde:

sakset fra manualen.

<?php
  if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER'])) {
   header('WWW-Authenticate: Basic realm="My Realm"');
   header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
   echo 'Text to send if user hits Cancel button';
   exit;
  } else {
   echo "<p>Hello {$_SERVER['PHP_AUTH_USER']}.</p>";
   echo "<p>You entered {$_SERVER['PHP_AUTH_PW']} as your password.</p>";
  }
?>

--
Hilsen/Regards