Re: [FORENING] Newsportal Was: Nyt websted til SSLUG?

Jesper Krogh wrote:
I sslug.forening, skrev Morten Christensen:
Jesper Krogh wrote:
Til følsomme oplysninger, er jeg klart fortaler af en Cookie..

I dette tilfælde er det kun om man er loget på, der skal gemmes.
Det kan man nok ikke lige kalde følsomt :-)

Det syntes jeg da det er:
1) Jesper skriver et indlæg logget på. 2) Jesper napper linket til indlægget og sender det til
dk.edb.system.unix
3) Alle der følger linket og poster, vil have highjacket mit login.

Hvordan skulle en bruger fra dk.edb.system.unix kunne overtage din
session udfra en URL? De vil få deres egen session når browseren kontakter serveren,hvor login er sat til false. Hvis de prøver
at poste checker man om login er sat, eller sendes man til et
login script der kan ændre login i sessionen.

Selv om jeg åbner 2 browser vinduer på samme maskine, får jeg
2 sessioner på serveren når jeg linker til samme dokument.

Nej, de kan ikke røve min netbank, men derfor er det da vigtigt at
håndtere alligevel.

Men alt kan lade sig gøre, men en smule kontrol er bedre
end ingen.

Mvh
Morten