Re: [FORENING] Newsportal Was: Nyt websted til SSLUG?

Jesper Krogh wrote:
Hvordan skulle en bruger fra dk.edb.system.unix kunne overtage din
session udfra en URL? De vil få deres egen session når browseren kontakter serveren,hvor login er sat til false. Hvis de prøver
at poste checker man om login er sat, eller sendes man til et
login script der kan ændre login i sessionen.

Fordi et sessionid nogle gange overføres sådan her: http://server/?PHPSESSID=asdf576as5df75asf4adsfsaf57a8sfd

Nej, sessionid skal ikke kunne overføres med url, men det skulle
heller ikke være nødvendigt.

Hvis det endelig er, kunne man checke op imod en ip adressen, gemt
i sessionen på serveren.

Selv om jeg åbner 2 browser vinduer på samme maskine, får jeg
2 sessioner på serveren når jeg linker til samme dokument.

Ikke hvis du har en cookie sat.. så skal du vælge en browser der ikke
har adgang til den cookie også.

Det har du nok ret i. Er ikke sikker på hvordan mine cookie instillinger var da jeg testede, men det vil jeg da lige prøve :-)

Mvh
Morten