Re: [FORENING] Medlemsflugt

On 2005-01-08, E. Sjørlund <sslug@sslug> wrote:
> synes at det er sjovt. Det eneste jeg har skrevet er, at jeg ikke synes,
> at det hører til i sslug regi, og grunden er, at jeg ser den aktivitet
> der sker på irc som et tab for listerne.

Jeg tror du trænger til at besøge #sslug på EFnet.

Langt det meste er socialt samvær, hyggesnak om at stave ord, om hvordan
det går der hjemme, hvad der sker i aviserne og ...

Det listerne måske taber er oftest simple spørgsmål. Eksempelvis hvis
jeg gerne snart skal bruge et avanceret regulært udtryk og jeg ved at
der er et par regexp-hajer på, så spørger jeg dem frem for at sidde at
pusle i 30 minutter.

IRC kan også bruges til anden her-og-nu-hjælp. Hvis ens hobbyserver der
serverer et par internetsites pludselig er begyndt at være underlig og
den gerne skal meget hurtigt op igen, så har man ikke altid mulighed for
at vente på listerne. Her kan der gå guldkorn tabt, men sådan er det.

Alternativet for mig til at kaste et spørgsmål på irc er at opsøge ca.
de samme mennesker via jabber/icq og stille dem spørgsmålet. Her er der
endnu færre mennesker der får glæde af det.

Jeg synes at irc er en rar ting - og jeg tror også at det at være på
irc-kanal med nogle sslugmennesker har gjort mig mere aktiv i sslug.

--
Sune