Re: [FORENING] Medlemsflugt

On Sat, 8 Jan 2005, "E. Sjørlund" wrote:

[irc kontra listerne]
> Begge dele er skriftlig kommunikation, og dermed sammenlignelige, lad nu
> være med at blande æbler og pærer bare for at argumentere.

Erling, nu er det snart ikke sjovt længere...

IRC og email lister er _ikke_ sammenlignelige, blot fordi de foregår på
skrift.

Fuldkommen ligesom email ikke er det samme som fax, eller fysiske breve,
selvom alle dele foregår på skrift. Eller som websider.

Hvis man har behov for hjælp men ikke travlt, bruger man email listerne
for at så mange som muligt skal kunne svare en, i deres tempo. Hvis man
har råtravlt, så hopper man på irc og forsøger at få et svar der. Og, der
kan man løse problemer langt hurtigere end over email.

Kristian, Peter og jeg har erfaring med begge dele, og fortæller dig at
sådan er det. Du har stort set indrømmet at du ikke selv har erfaring med
IRC (andet end at du ikke kan lide det, og at dine børn bruger det), men
insisterer på at have en mening der går imod flertallets. Det er altså
ikke specielt overbevisende at afvise noget man ikke rigtigt ved hvad
er...

Mads

A few months ago, I was talking to Raymond on the phone, when I called a
computer criminal a "hacker" instead of a "cracker." He hung up on me.

                               - John Marcotte