SV: Re: [FORENING] Medlemsflugt

Hej Erling

> "E. Sj�rlund" <sslug@sslug> writes:

-[snip]-

> Begge dele er skriftlig kommunikation, og dermed sammenlignelige, lad
> nu v�re med at blande �bler og p�rer bare for at argumentere.

Ja rigtigt men der er en væsentlig stil forskel!

Jeg kan selfølgelig kun tale for mig selv, og jeg vil gennemgå min opfattelse af de to skrive former hver for sig.

Listerne:
Når jeg skriver til listerne er min skrive form som hvis jeg skrev et læserbrev. Jeg tilstræber at undgå staveferjl, passer på at gramatrikken er rimelig. Læser indlæget igennenm et par gange, ser om der ved læsningen er nogle af mine udsagn som kan misforståes, retter lidt hist og her. Placerer indlæget i draft mappen en tid. Læser indlæget igen evt. flere rettelser. Og så afgang. Alt i alt en tung og langsommelig arbejdsgang. Men efter min opfattelse nødvendig på grund af listernes permanente form. (Det jeg mener er at det er jo umuligt at slette et uigennemtænkt inbdlæg.) Det er også vanskeligt at bruge listerne som erfaringskilde. I og med at subject ofte er udækkende i forhold til indholdet, eller omvendt indholdet skifter fokus men subject opretholdes. Et det konkret tilfælde er subject "Medlemsflugt" men focus i indholdet er  i skrivende stund "Forskelle og ligheder mellem IRC og lister"

IRC:
Når jeg "tjatter" med mine drenge (søn og stedsøn), og andre er de sproglige rammer meget videre det er muligt at bruge "*ss*=for smiler stort" og andet. Formen er rap, næsten dialog agtig. hvilket betyder at jeg har fået en sprogfornyelse, som jeg ikke vil undvære. Jeg glæder mig meget til at mine børenbørn begynder at "tjatte"
En sidste ting det er meget hurtigere at få hjelp, på denne måde, men det er mest til hyggesnak.

Så Erling prøv at bruge det, i en tid og se om mine er faringer ikke også bliver dine, det tror jeg!!

Og så i øvigt til alle godt nytår

--
Hilsen/Regards svend-ev
mail: svend(at)venstrup(dot)dk