Re: [FORENING] Debatten der blev væk

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg syntes ikke at det skal være et enten/eller, men IRC
> er selvfølgelig mest brugbar til visse typer "snak".
> For teknisk hjælp må postlisterne/news være at foretrække
> da der er størst og bedst mulighed for svar.
> Dette bør dog kunne løses ved pædagogisk henvisning
> til brug af mail/news/forum, IRC og wiki med kort opsummering af
> formålet med kommunikationsformen  og til hvad det anbefales
> anvendt til hos SSLUG.  Lidt i stil med listen over beskrivelserne
> af postlisterne.

Ja, begge har ting de er gode til, det jeg ville påpege er bare, at
hvis der er for mange parallelle medier, kan det være svært at overskue
for dem der kommer til. Det skal være nemt at finde ud af hvor man bedst
stiller sit spørgsmål. Med integration mellem forum og news/mail vil det
formentlig fungere.

Hvis trafikken flytter til IRC skal man måske logge den også, og sætte
en søgemaskine op?? Det bliver bare ikke så struktureret som
postarkivet.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk