Re: [FORENING] Debatten der blev væk

Mogens Dybæk Christensen wrote:
Kristian Vilmann <sslug@sslug> writes:

Mogens Dybæk Christensen wrote:

Hvis trafikken flytter til IRC skal man måske logge den også, og sætte
en søgemaskine op?? Det bliver bare ikke så struktureret som
postarkivet.

Hold nu op med det der.

Selv ikke den mest strengt drevne IRC-kanal kan erstatte postlister,
news eller andet i den retning. IRC egner sig ikke til det.

Kan vi ikke aftale at dem der har så mod at SSLUIG har fået en IRC
kanal, lige dukker op på kanalen et par dage? Helst i god tid før
anti-IRC-indlægget skrives.

Anti hvaffornoget???

Er det ikke tilladt at påpege et muligt problem?

jojo. Men jeg er ikke enig i at det er et problem.

Jeg er ganske enig med dem der har svaret tidligere i tråden, at
logning af IRC er en dårlig lønsning. Men så kan nogen guldkorn gå
tabt, og man kan komme til at svare mange gange på det samme.

Ja. Klart. Men nu er det egentlig sjældent vi har deciderede forespørgsler i retning af "hvorfor gør Y sådan når X er sat sådan"

Vi har lige reddet en maskine ud af single user mode - resultatet kan ses på sslug.novice.

Men det hører virkelig til sjældenhederne.
Normelt snakkes der om ting der ellers aldrig vil nå postlisterne.

Jeg er selv bruger af Fundanemt CMS, der har både news og IRC. I
praksis ligger en meget stor del af trafikken på IRC, hvor jeg også
har fået mange tips. Men det er ikke muligt at finde gamle svar nogen
steder. Det synes jeg er et problem, og det belaster formentlig
udviklerne med at agere on-line FAQ.  ;-)

Tror jeg gerne.

Men nu er det vendt, god fornøjelse med IRC.

PS Jeg har været på SSLUGs IRC flere gange (mdc_), men da jeg ikke
kender jer personligt blandede jeg mig ikke i hyggesnakken.

ahh. Det er dig. Man må gerne blande sig. Hvis det er privat, kan man bare hoppe over i sin egen kanal.

/kristian