Re: [FORENING] newsportal

On Thu, Feb 17, 2005 at 05:55:28AM +0000, Jesper Krogh wrote:

> forum.sslug.dk
>
> Da det vitterligt er et "forum" i sagens natur, at der så teknisk indgår
> emaillister/nyhedsgrupper/etc. etc. ænderer ikke på at det er et forum.

Jeg er lidt imod "forum", da det ikke er et forum (teknisk)
men selvfølgelig et socialt forum (ligesom news og postlister).
Men hvad skal vi kalde forum når jeg kommer så langt og får det
installeret?  nytforum.sslug.dk, fudforum.sslug.dk, ....?

Da forum virker anderledes end newsportal vil det være synd
at skulle vælge mellem disse, og jeg vil syntes i givet fald
at det er bedst med begge.

newsportal kunne også installeres på news.sslug.dk , men det
bør vente til sslug.dk opgraderes til debian/sarge eller lign.
Så en overgangsløsning kunne at  newsportal er på   forum.sslug.dk (på tyge)
indtil news.sslug.dk er opgraderet?

Det kan også være vi helt skal opgive ideen med er egentlig forum
og nøjes med newsportal. Jeg leder stadig efter et passende simpelt
CMS-system så et forum er måske slet ikke nødvendigt?
(CMS sådant at diverse moderatorer/brugere kan redigere egne områder
 på sslug, så ikke alt skal igennem www_admin)

--
mvh Frank Damgaard  |