Date: Thu, 31 Mar 2005 15:08:35 +0200 (CEST)
Subject: Re: Utdeling av Ubuntu på Karl Johan
From: "Anders Kringstad Hanssen" <sslug@sslug>
To: Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>
Cc: sslug@sslug

On Thu, March 31, 2005 1:13 pm, Keld Jørn Simonsen said:
> Jeg gjorde det i går, fikk utdelt ca 100 CD'er på 3 timer. En kold
> opplevelse. Hvordan fikk dere utdelt 250 cd'er på samme tid? Hvilket
> tidspunkt var det? Var det koldt? Var det på en vanlig hverdag, eller
> i weekenden?

Vi fant et nøye valgt tidspunkt - midt i julerushet. Dette skapte et par
problemer med snø på flyers etc, men generelt førte det til at det var
veldig mye folk samlet i Trondheim sentrum. Nordre gt. i Trondheim kan
sammenlignes med Karl Johan i Oslo når det gjelder popularitet på lørdager.

> Jeg vet at Trondheim er Norges tekno-hovedstad, kanskje det
> var derfor? Jeg var alene, var dere flere? Hade dere noe til å reklamere
> for det - jeg hade et stk A4 papir påsatt med knappenåler med teksten
> "Vil du ha en GRATIS LINUX - Hilsen SSLUG" for og bak på jakken min.

Vi hadde en tosidig A4-flyer. Denne ligger ute på web på:
http://tlug.no/flyer/flyer-nordrestand-v.2.0.rtf

De som ikke ville ha CDer ville ofte lese om GNU/Linux og/eller Skolelinux
og vi fikk dermed delt ut langt flere flyers enn CDer.

> Hvilke steder var dere? Jeg gikk på Strøget i København, med min sykel,
> og cd-ene på bagasjebæreren. Low tech:-) Andre gode idéer for at dette
> kan lykkes?

Vær mange. Vi var på det meste rundt 15 personer i sving oppover og nedover
Nordre gt. Dette ga god effekt da mange til sist måtte spørre hva dette var
og hvem vi var som både ropte opp om "Les mer om hvordan Kommunen kan spare
penger i skolen med fri programvare" og "Les om Trondheim Linux User Group"
og delte ut gratis CDer.

Flyeren er sikkert full av stavefeil og er veldig lite relevant for deg og
dere, men det er selvfølgelig lov å bruke den om du vil gjøre noe liknende
og trenger en mal.

Lykke til :)

--
(o_   / Med vennlig hilsen,