Re: [FORENING] uddiling af linux cdrommer

On Thu, Mar 31, 2005 at 04:57:59PM +0200, Carsten Svaneborg wrote:

> Godt initiativ. ;*)
>
> Hvis du (eller en medhjælper) havde en stor Tux et sted kunne
> det måske bruges som blik fang. Jeg ville da kigge hvis der
> var nogen der gik rundt på strøget med en stor pingvin. ;*)

Jeg havde en 30 cm Tux med, som jeg ville have i lommen, til at skabe
lidt opmærksomhed. Men den forblev i min Tux-pose, jeg kunne ikke
rigtigt styre mere end min cykel og udlevering af cd-er og papir.

Hvis man er flere kunne man da godt have en stor Tux.

Men jeg synes jeg fik rimeligt med opmærksomhed.

Sammenlignet med nordmændene som fik uddelt 250 cder ved hjælp af 15
mand, og mig der fik uddelt 100 alene, begge over ca 3 timer, så synes
jeg egentlig jeg har været rimelig effektiv. Jeg har uddelt ca 30 per
time, dvs 1 per 2 minutter , og jeg har forklaret om novice mm hver gang. De
har per person uddelt ca 6 per time. De fik dog også uddelt ca 500 flyers.
Og nordmændende var langt bedre forberedt. En gruppe på 15 personer,
og de havde nøje timet det med en julehandelslørdag. Jeg tog bare
cyklen og padlede ind på strøget. Havde dog printet 170 ark med min "Hjælp
til Linux", og mine A-blikfang.

Mit blikfang var jeg rimeligt tilfreds med. En forbedret low-tech
udgave, istedet for min knappenålsteknik, kunne være at benytte A4 i
plastikcharteque, og så noget snor og over skulderen.

> Var det ikke en idee at lave en lille folder med materiale,
> der passede ind i CDrommen? Det er mere praktisk end at have
> en separat A4 side.
>
> Forøvrigt burde http://www.klid.dk/sw/support.html starte med
> at forklare hvad Linux er.
>
> Linux er et frit og gratis operativsystem ...
>
> Forskellen mellem Linux og Microsoft Windows er ...

Det har KLID på andre sider. Jeg tror det er bedre næste gang at bruge en
SSLUG-folder. KLID har også en papir-folder om Linux, men da aktionen var
en SSLUG-ting var det ikke noget jeg kom frem med.

Hilsen
keld