Re: [FORENING] SSLUGs vision.

On Thu, 02 Jun 2005 09:46:21 +0200
Peter wrote:

>   Volvo er ikke bare et alternativ til andre bilfabrikanter, men
>   er en bil med fire hjul med god kørekomfort.
>
> Det giver altså ingen mening.

Hvis vi ændrer det til flg. giver det da mening:

Volvo er ikke bare et alternativ til andre bilfabrikater, men er
et køretøj, som hævder sig ved at tilbyde bedre kørekomfort.

Jeg kan ikke huske, hvor græsrods-sætningen kom ind i billedet,
men det var vistnok meningen at den skulle trække hovedlinien op
så man så maskiner, som gik ned, Linux kommer ind og maskinerne
kører nu som om det var små mini-Vax'ere eller bedre. Det gik
stærkt med at skrive det, men der var ellers ikke nogen reaktion
på Jesper's udmærkede forslag om at skrive visioner.

> Linux er en græsrodsbevægelse, der giver nyt liv til en branche,
> hvor konkurrencen på desktoppen var ved at dø ud. Linux er ikke
> bare et alternativ til eksisterende kommercielle produkter, men er
> et produkt, som konkurrerer på kvaliteten og som har demonstreret,
> at PC-maskiner kan bruges på en seriøs måde i store såvel som små
> opgaver.

   ### Bliver til:

Linux som samlet system er opstået ved samarbejde over
internettet, og da systemet viste, at software til PC'ere ikke
behøver at være af ringe kvalitet, slog det hurtigt an blandt
professionelle IT-brugere, bl.a. teleselskaberne.

Men det hører heller ikke hjemme i en
"program-visions-formålserklæring" (vel?) Men man bør alligevel
kunne sige noget om, "hvad Linux er".

På spørgsmålet "Hvad er Linux" bør man kunne sige noget,
som rummer historien og produktet.

 ...  hmmm ... ??? Linux er et computersystem, som har bevist at
kvalitet kan fremkomme (opstå?) på andre måder end ved centralt
økonomisk styret udvikling.