Re: [FORENING] SSLUGs vision.

On Thu, 2 Jun 2005 10:59:57 +0200
donald_j_axel wrote:

> På spørgsmålet "Hvad er Linux" bør man kunne sige noget,
> som rummer historien og produktet.
>
>  ...  hmmm ... ??? Linux er et computersystem, som har bevist at
> kvalitet kan fremkomme (opstå?) på andre måder end ved centralt
> økonomisk styret udvikling.

Igen en kommentar: Det kan godt være at dette afsnit slet ikke
skal stå dér (og måske slet ikke skal med i en formåls-vision).

Jeg tror den kom ind fordi der oprindeligt manglede noget,
når man pillede den første paragraf's MS-sætning ud, og
den var Jesper og undertegnede enige om at fjerne.

Det var også for at se, om jeg kunne fange ånden i nedenstående
uden at man forlods giver indtryk af at Linux ikke er en
ligeværdig medspiller på markedet, altså uden at man lægger en
slags indbygget selvudslettelse ind i teksten. Men denne
oprindelige Jesper-Krogh-text er nu alligevel bedre:

<Oprindelig Jesper-Krogh-text>

Det er dog stadig de færreste der har prøvet Linux, da der stadig
er både tekniske og politiske barrierer der hindrer udbredelsen.
SSLUGs vision er at Linux skal være en ligeværdig medspiller på
området for informationsteknologi. Den frihed det giver at have et
frit operativsystem skal bevares og udbredes til så mange
mennesker som muligt. Dette sker gennem at forsøge at nedbryde de
barrierer der er for Linuxs udbredelse.

</Oprindelig Jesper-Krogh-text>