Re: [FORENING] Klage over SSLUG til datatilsynet

Onsdag den 10. august 2005 00:27 skrev Peter Toft:

> SSLUG har nu fået "dom". Vi skal
> A) Indhente et klart samtykke (gerne skriftligt) om at indlæg skrevet til
> B) Jeg er ved at re-indeksere emailarkivet så alle emailadresser tages
> C) Datatilsynet beder SSLUG om at løbende gennemgå vores postarkiver
>    og slette det som ikke længere er nødvendigt at registere.

> Kommentarer?

Ja. Vi skylder resten af det danske internet samfund, at klage over denne
afgørelse.

Dels over selve sagsbehandlingen, som er ubehjælpeligt langsom, dels over
selve afgørelsen, der røber en total mangel på forståelse af hvad åbne fora
på nettet er.

Værdien af ting som åbne fora hvor der søges hjælp, mv, vil falde drastisk,
såfremt alle skulle følge en sådan afgørelse.

Jeg synes faktisk at du ikke skulle gå igang med de tiltag du har lavet.
(Well, i det mindste sige at du fjerner emailadresser på grund af spam, ikke
pga. datatilsynet.)

Deres afgørelse må klart kunne ankes. Om end ikke andet så hos ombudsmanden.
Men, det må også være noget der interesseret f.eks. ComputerWorld - faktisk
burde det være oplagt stof til en pressemeddelelse.

Mads

Sending Blizzard 100,000 e-mails isn't going to get Starcraft ported to
Linux. Selling 100,000 copies of Quake III is.

            - Scott Draeker, Loki soft, on advocating for Linux games.