Re: [FORENING] Sjov tanke

Det kan vi helt sikkert. Bibliotekerne har lige fået besked på, at de ikke ukrypteret må sende en email retur til folk, når de bestiller bøger, fordi der kommer et helt konkret link mellem en person og dennes bogvalg!

Må jeg ikke foreslå, at kræfterne blot bruges på at spørge dem:

"om det er i orden, at en person indmelder sig efter SSLUGs vedtægter (oplyse en mailadresse, der bekræftes) og derefter udøver sine medlemsrettigheder ved brug af hjemmeside og nyhedsgrupper ved anvendelse af føromtalte mailadresse. Disse nyhedsgrupper arkiveres, idet der er tale om offentlige supportspørgsmål mm, og de kan søges ved hjælp af søgemaskiner her og i udlandet."

Ovenstående mener jeg skulle være korrekt formuleret. Hvis de om en to-års tid har fundet ud af, at det ikke må ske sådan, så synes jeg vi skal bruge lidt krudt på det.

Steen

ps. Der findes mange offentlige hjemmesider, der ikke lever op til Datatilsynets krav endnu, men det bliver de nødt til, og det hjælper os altså ikke. De har fat i den lange ende. Sådan som loven er.

Peter Toft skrev:
Øv at jeg ikke på http://www.datatilsynet.dk/ kan komme med indlæg til deres hjemmeside mv - og så se om de selv overholder det de pålægger SSLUG. Jeg er næsten 100% sikker på at vi kan finde meget officielle hjemmesider som ikke passer med datatilsynets ideer.

Go hunt 'em :)

 Audience:  What do you want, Eric?
 Eric:  I want to live in a world where software doesn't suck.
 Richard:  Any software that isn't free sucks.
 Linus:  I'm interested in free beer.