Re: [FORENING] medlemstallet stiger - var: fællesprojek ter?

On Thu, Dec 01, 2005 at 03:12:34PM +0100, Gitte Wange wrote:

> Jeg synes det er herligt med nogle idéer på bordet - lad os snakke
> videre om dem i aften! :-)

Hvis der mangler nye idéer har jeg da nogle...

Handelshøjskolen har et open source netværk, dvs nogle møder
og en postliste, de mødes ca en gang om måneden, og alle er velkomne.

Handelshøjskolen er også ved at flytte deres IT-institut, og i den forbindelse
lave de et businessorienteret opensource og open standards laboratorium.
Vi har i den forbindelse talt om projekter til laboratoriet
og der er foreslået et par stykker:

1. tænketank omkring åbne standarder og åben kildetekst, som kan komme med
udspil over for offentligheden, og regerenin gog folketing.

2. projekt om at kopiere ca hvad de har lavet i Norge og Masschusets omkring
åbne standarder og åpen source.

3. en ny distro med open source programmel til Windows, der benytter
ting ala rpm/deb og synaptics/yum/yast/urpmi.

4. en ny distro der benytter Linux Standards Base, og derfor har pakker
der kan benyttes på alle distroer, der har støtte for denne.

5. projekt om hvordan man kan bedre distribuere Open Source,
og holde systemer opdateret.

6. et åbent trådløst netværk i København - Copenhagen Wireless.
Forskellige politikere i Københavns Kommune har stillet sig positivt
over for dette, bla A, F, V og Ø.

7. undersøgelse af begrænsende monopolpolitik, fx hvad vil MS DRM betyde
for multimediaområdet.

En anden ting kunne være:

oversættelse/bearbejdning af internationale Open Source nyheder med henblik på
at få dem i danske medier.

Jeg tror også DKUUG er åben over for nye projekter, og de har nogen midler
og lokaler til at hjælpe.

Hilsen
Keld