Re: [FORENING] Input til vedtægtsændringer fra BSD-DK

On 2005-12-07, Peter Toft <sslug@sslug> wrote:
> f. Foreningen kan ikke oparbejde en formue ud over hvad der er
>    nødvendig for foreningens daglige drift.

Eftersom vi højst sandsynligt vil ende med at at udarbejde mere seriøse
budgetter og lignende i et penge-tilfælde - så vil det nok i praksis
have begrænset effekt.

> g. Foreningen kan ikke stifte gæld.

hmmm.. tjae... hvordan er det med tegningsretten ?

> h. Forening og bestyrelse påtager sig intet ansvar for skader, det være
>    sig personlige eller materielle, der opstår i forbindelse med
>    foreningens aktiviteter.

I dansk foreningstradition er det vidst normalt at man ikke som forening
hæfter for den slags - så jeg vil mene at det er unødvendigt.

> i. Foreningen hæfter udelukkende med sin formue og der kan ikke gøres
>    regress mod foreningens bestyrelse eller medlemmer.

En bestyrelse er vidst generelt ikke ansvarlige som enkeltpersoner - med
mindre de har handlet groft uagtsomt - og så tæller denne paragraf vidst
alligevel ikke så kraftigt.

> Jeg mener vi skal se nærmere på disse for at senere at få lignende ind i
> SSLUGs vedtægter, hvis muligt.

Jeg finder det spild af tid.

>Er punkt h-i lovlige?

Det skulle jeg mene, men unødvendige.