Re: [FORENING] Input til vedtægtsændringer fra BSD-DK

On Wed, Dec 07, 2005 at 09:17:14PM +0100, Peter Toft wrote:
> Jeg har lige diskuteret valgteknik med F3 på #sslug, og jeg faldt så over
> http://www.bsd-dk.dk/vedtaegter_til_gen.php. Jeg kan faktisk rigtig godt
> lide punkterne f-i;
>
> f. Foreningen kan ikke oparbejde en formue ud over hvad der er
>    nødvendig for foreningens daglige drift.
>
> g. Foreningen kan ikke stifte gæld.

f. og g. er efter min opfattelse unødigt hæmmende.
Hvad hvis vi får forærende en masse penge?
Hvad hvis SSLUG begyndte at beslkæftige sig med noget seriøst?
(DKUUG gjorde det med DKnet, SSLUG kunne godt tænkes at komme i  gang med noget
der også kunne være spændende og kræve økonomisk engagement.)

> h. Forening og bestyrelse påtager sig intet ansvar for skader, det være
>    sig personlige eller materielle, der opstår i forbindelse med
>    foreningens aktiviteter.

Det kan man ikke. Man kan ikke sige man ikke er ansvarlig,
hvis man alligevel er ansvarlig.

> i. Foreningen hæfter udelukkende med sin formue og der kan ikke gøres
>    regress mod foreningens bestyrelse eller medlemmer.

Ja, det skulle kunne lade sig gøre. Med mindre folk har handlet ansvarspådragende,
(culpøst).

--
Keld Jørn Simonsen, sslug@sslug
DKUUG, Fruebjergvej 3, DK-2100 København Ø, Danmark