Re: [FORENING] Referat fra årsmødet Rev. 2.

On Fri, Dec 09, 2005 at 03:57:45PM +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

> De skriver:
>
> Rank
>     The popularity of a particular web site amongst users of the Netcraft Toolbar.
>

> hmm, tjoe. Er der ellers nogen der på verdensbasis har tal på hvor
> godt et site er? Det er jo ikke nemt at beregne. Men de store søgemaskiner
> må vel have noget. Yahoo, msn.

Jeg er ikke ude efter at vide hvor populære vi er, men mere et måleinstrument
for om det går fremad eller tilbage, som vi fx kan bruge i forbindelse med
lancering af nyt design for siderne.

Webstatistikkerne her er vel nok det bedste, der kan vi også få et billede af
hvad det er som bruges.

Google pagerank er ganske interessant, fordi det indikerer hvor højt oppe
vores sider kommer ved en google-søgning, og de fleste bruger jo google.
Jeg tror vi er pænt med. Der er meget få danske sites der er oppe på 7,
og endnu færre der er oppe på 8.

Fx:

på 8:
www.google.dk

på 7:
www.dr.dk
www.dkuug.dk
www.jubii.dk
www.tdc.dk
www.sunsite.dk
www.dsb.dk

På 6:
www.sslug.dk
www.eb.dk
www.jp.dk
www.bt.dk
www.klid.dk

sunsite og dkuug har før ligget på 8.

sslug er på linje med Ekstrabladet og BT. Det er flot!

Jeg hører gerne om andre danske sites der er på 7 eller derover.

Hilsen
Keld