Re: [FORENING] Software regenskab for SSLUG 2005

Magnus Østergaard <sslug@sslug> writes:

> Hej,
>
> Nu hvor SSLUG kører på Debian på både www og tyge, så er der måske lettere
> at få lavet det software regenskab som der har været talt så meget om.
>
> Jeg kunne rigtigt godt lide ideen og synes vi skal få det med på
> www.sslug.dk og etv. i et nyhedsbrev til medlemmerne.
>
> Hvad er status på det?

Det har et par gange ført til frugtesløse diskussioner på årsmøderne af
om qmail var frit nok og om vi burde have tivoli-klienten installeret og

Der bliver sjældent installeret nyt software på sslug-maskinerne, så de
"regnskaber" der blev lavet var mest lister over de vigste
programmer/programpakker der var installeret, og det var der ikke rigig
nogen der kunne se hvad vi skulle bruge til.

Hvis ideen om softwareregnskaber skal genoplives vil jeg mene det kræver
et velgennemtænkt oplæg der klart specificerer formålet, hvad der er
acceptabelt og hvad der ikke er, hvad man som forening er villig til at
ofre for at nå målene, ...

Det er også værd at huske på at det admingruppen, som er dem der i
sidste ende skal sørge for at holde tingene kørende, gør det frivilligt,
og måske ikke gider blive ved hvis der bliver stillet alt for mange
krav. Faktisk er der større chancer for at der sker ændringer
(f.eks. udskiftning af qmail) som følge af at admingruppen beslutter at
sådan vil de have det.

.Henrik

--
>Helt enig.