Re: [FORENING] Software regenskab for SSLUG 2005

In <sslug@sslug> Henrik Christian Grove <sslug@sslug> writes:

> [...]
>om qmail var frit nok og om vi burde have tivoli-klienten installeret og

>Der bliver sjældent installeret nyt software på sslug-maskinerne, så de
>"regnskaber" der blev lavet var mest lister over de vigste
>programmer/programpakker der var installeret, og det var der ikke rigig
>nogen der kunne se hvad vi skulle bruge til.

>Hvis ideen om softwareregnskaber skal genoplives vil jeg mene det kræver
>et velgennemtænkt oplæg der klart specificerer formålet, hvad der er
>acceptabelt og hvad der ikke er, hvad man som forening er villig til at

Helt enig ... så vidt jeg husker var der en ret lang diskussion i
bestyrelsen om hvorvidt det var umagen værd at bruge energi på at
lave et software regnskab.

Lige nu er situationen ret enkel, idet stort set al software installeret
på www.sslug.dk stammer fra Debian/Sarge. Eneste undtagelser er svjv
qmail (mailserver), ezmlm-idx (mailinglister), Hobbit (overvågning)
samt Tivoli (backup er vist det eneste udestående vi har tilbage fra
opgraderingen).

Hobbit er i øvrigt under GPL, men blot ikke med i Debian's software-
arkiv.

Netop :-)

Henrik