Re: [FORENING] Software regenskab for SSLUG 2005

Magnus Østergaard wrote:

> For mig handler det mere om at folk kan se hvordan SSLUG har valgt at løse
> en opgave. Der er måske andre som har samme opgave, men ikke ved hvor man
> skal vende sig. Så kan SSLUG være en kilde for inspiration og hjælp.
>
> Derfor synes jeg at en liste kunne være godt.

Idéen med et softwareregnskab er at vise omverdenen, hvilket software man
benytter i organisationen så der samtidigt er et overblik over de licenser,
organisationen skal have for at benytte softwaren.

Det var en omvendt måde at anskue problemet med piratkopiering, da dette vil
blive opdaget som følge af udarbejdelsen af softwareregnskabet.

Et softwareregnskab kunne således være en del af en organisation eller
virksomheds samlede årsregnskab. som ud over et økonomisk regnskab også
kunne indholde miljøregnskab, arbejdsmiljøregnskab, energiregnskab etc.

De herligste hilsner