Re: [FORENING] Wiki: Overgive ophavsrettigheder til SSLUG

Claus Agerskov <sslug@sslug> writes:

>   "Når en person har fjernet, tilføjet, rettet eller på anden måde ændret
>   noget på webstedet, er ophavsrettighederne overgivet til de wiki- og
>   serveransvarlige for webstedet."
>
> Hvorfor ikke nøjes med at deles om ophavsrettighederne.

Ptjaaaa...

Hvis der skal overdrages rettigheder vil jeg også mene at de skal
overdrages foreningen. Desuden vil jeg gerne henlede på
ophavretslovens §3 der siger at de moralske rettigheder ikke kan
overdrages.

Fordelen ved en overdragelse af de økonomiske rettigheder er at
forenignen kan vælge en passende licens hvis den nuværende viser sig
at være et dumt valg.

--
 Peter Makholm     |    According to the hacker ethic, the meaning of life
 sslug@sslug |            is not Friday, but it is not Sunday either