System-drift (Was: Billeder fra arkivet på forsiden)

Keld Jørn Simonsen skrev:
> [...]

[ Keld, kan du ikke prøve at følge opfordringen til sætte fornuftige
  overskrifter på dine indlæg, når du nu alligevel citerer den? ]

> Den holdning generer mig altså lidt. admin må vel vide hvad der
> kører på maskinen?  Og sørge for at det kører bag efter, når de
> skifter system?

En systemopgradering er ikke en dum lejlighed til at rydde lidt ud i
hvilke pakker der er installeret.  Når man skifter distribution, så
kan man ikke bare kopiere en pakkeliste over og regne med at få den
samme funktionalitet ind.  Dertil kommer at det er svært at vide hvad
der kører, hvis det ikke er installeret via pakkesystemet.

> Mit indtryk er at næsten ingenting kører af driftsting nu.

Det er ikke mit indtryk.

> I det mindste kunne admin fortælle hvilke crontab ting der ikke er
> installeret.

Det skrev de også: Alle.

> Fx på forenings-listen. Så folk kan sige at det er noget de mangler.

Nu har vi en specifik postliste med alle dem der har konti på
maskinerne.  Var det ikke mere passende at bruge den?

Jacob
--
Harddiske er binære enheder: Enten er de nye, eller også er de fyldt op.