Re: [FORENING] Software regenskab for SSLUG 2005

Claus Agerskov skrev:

> Desuden mangler blandet andet den software, som bliver benyttet til
> udarbejdelse af foreningens regnsskab

Tidligere har vi brugt Vi, men i år blev der brugt OOo.  Begge
programmer distribueres under DFSG-frie licenser.

> samt valgoptællingssystemet.

Det er vist »Beer-ware version42«.

> Muligvis er der også en række scripts, som er udviklet af
> administratorerne til at håndtere forskellige systemopgaver.

Jeg håber ikke at du seriøst mener at vi skal lave en liste over hver
eneste fil på SSLUG-maskinerne med oplysninger om hvilken licens de
hver især er underlagt.

De ting der er udgivet vil generelt (der er stadig et par undtagelser)
være at finde i `dpkg -l`-uddata, da det er noget rod med ting der
ikke er installerede via pakkesystemet.

> Jeg siger ikke, at SSLUG skal fremstille et sådant årsregnskab, men
> efter min mening er en liste over installerede pakker ikke et
> softwareregnskab.

Det kan jeg godt følge.  Du burde hjælpe Magnus med hans projekt.

Jacob
--
»... men IMØ er tegnefilm bare tegneserier som skal læses
 med 24 billeder/sek.«                              -- Lasse