Re: [FORENING] Billeder fra arkivet på forsiden

On Fri, Dec 16, 2005 at 11:16:08AM +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

> Jeg véd altså ikke hvor meget der ligger i private crontab-filer,
> men vi taler om opdatering af de billeder der kommer på forsiden,
> og rapportering af antal beskeder på postlister, og muligvis mere.
> Det er drifts-ting som admin må have ansvaret for. Eller er dette
> www_admin? I hvert fald må det være admins ansvar at fortælle www_admin når de
> bevidst undlader at lave ting der kan påvirke driften af vores web.
> Vi andre kan da ikke vide hvad de *ikke* laver.

Tag dog og spørg på www_admin listen.

Det er www_admin der står for siderne incl. det meste automatisk, ikke admin,
og problemet er at diverse www_admin brugere har private crontab's
som laver diverse opdateringer. Dette har også længe irriteret mig lidt,
og nu er planen at der bliver lavet en fælles løsning
så www_admin-crontab's ikke behøver at  køre hos de enkelte brugere.
Det gør det også lettere at vedligeholde for www_admin
når enkelte www_admin-brugere er på ferie.

F.eks. ville ingen af mine scripts i min crontab have fungeret
i debian, da de anvendte /bin/bash2 som shell og ikke /bin/sh da
den gamle RH-installation have en meget gammel bash1 som sh :(
Og der var andre småfejl som skulle rettes først.
Så beslutningen om ikke at automatisk i opgraderingen at
medtage private crontabs var ganske fornuftig.

--
mvh Frank Damgaard  |