Re: [FORENING] Billeder fra arkivet på forsiden

On Fri, Dec 16, 2005 at 01:40:04PM +0100, Frank Damgaard wrote:

> Tag dog og spørg på www_admin listen.

Jeg har spurgt nu et ar gange, men har ikke fået svar (endnu)

> Det er www_admin der står for siderne incl. det meste automatisk, ikke admin,
> og problemet er at diverse www_admin brugere har private crontab's
> som laver diverse opdateringer. Dette har også længe irriteret mig lidt,
> og nu er planen at der bliver lavet en fælles løsning
> så www_admin-crontab's ikke behøver at  køre hos de enkelte brugere.
> Det gør det også lettere at vedligeholde for www_admin
> når enkelte www_admin-brugere er på ferie.

Ja, så er det da muligt at der kommer noget godt ud af denne diskussion.
Men admin må vel have vidst dette med at web skripts for en del kørte
ud af private crontabs, og gjort opmærksom over for www_admin at her var
nok et problem. Det gjorde de så, ja rigtigt, men føst over 14
dage efter at systemskiftet var gjort. De burde have gjort det faktisk
*inden* systemskiftet - så snart de kunne se at der ville være problemer,
og det kan enhver da regne ud på forhånd. På den måde kunne de minimere
prblemer med fejl på vores system.

> F.eks. ville ingen af mine scripts i min crontab have fungeret
> i debian, da de anvendte /bin/bash2 som shell og ikke /bin/sh da
> den gamle RH-installation have en meget gammel bash1 som sh :(
> Og der var andre småfejl som skulle rettes først.
> Så beslutningen om ikke at automatisk i opgraderingen at
> medtage private crontabs var ganske fornuftig.

Det er muligt, men man kunne have fortalt det til alle,
at der var en del  skripts der ikke fungerer. Desuden skal man vel
ikke opgradere med hovedet under armen og bare geninstallere crontab-ting,
men man skal se de enkelte skripts igennem og se hvad der skal laves af
ændringer , og så lave ændringerne  og afprøve dem. Det er vel det
som admin har gjort ved resten af systemet, og nok også for nogen
af de cron-scripst som kørere i dag.

Min pointe er at admin har haft overblikket (og måske ikke alligevel)
over hvilke cron-ting der ikke blev videreført, og de burde have gjort
opmærksom på dette så tidligt som muligt, så andre kunne tjekke det,
når de nu ikke mente de selv havde tid til det. Dette gælder specielt de
herreløse skripts, hvis der er nogen.

Jeg beder stadig om en oversigt over problemets omfang, så vi kan
få udbedret problemet.

Hilsen
keld